The End Of The World(世界末日) 】【 英文 】【 1958

演唱歌手        Skeeter Davis( 史琪特戴維絲 )


改版

 

引用網址

https://mojim.com/tw100887x1.htm

 

 

歌曲名稱
The End Of The World(世界末日)


LyricsSylvia Dee/Arthur Kent
Music
Sylvia Dee/Arthur Kent

Why does the sun go on shining?
Why does the sea rush to shore?
Don't they know it's the end of the world,
'cause you don't love me anymore?

Why do the birds go on singing?
Why do the stars glow above?
Don't they know it's the end of the world?
It ended when I lost your love.

I wake up in the morning and I wonder
why ev'rything's the same as it was.
I can't understand, no I can't understand,
how life goes on the way it does!

Why does my heart go on beating?
Why do these eyes of mine cry?
Don't they know it's the end of the world?
It ended when you said good-bye.



世界末日      史琪特戴維絲

太陽為何依然照耀
海浪為何拍打著岩岸
難道它們不知道這是世界末日
因為你不再愛我了

鳥兒為何依然歌唱
星星為何在天上閃耀
難道它們不知道這是世界末日
當我失去了你的愛

當我清晨醒來
納悶著為何一切如常
我無法了解,我真的無法了解
生命怎會像往常一樣運行

我的心為何仍在跳動
我的雙眼為何在流淚
難道它們不知道這是世界末日
當你說再見的時候

 

 

背景資訊

 

專輯介紹

 

The end of the world」是1963年相當受歡迎的一首歌,曾是錢櫃雜誌 (Cashbox,現已停刊 )該年度的年終排行冠軍曲,也是鄉村女歌手Skeeter Davis唯一的傳世之作。從內容看來,這又是一首失戀的情歌,但原作曲者乃是因為父親逝世,覺得猶如世界末日一般而寫出這首歌。Skeeter Davis的演唱平實而動人,而且自己擔任和聲,成就了一首流行經典。

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    隱形委員會 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()